2013. november 15., péntek

5. Az újjászületés folytatása

Első sárvédő


A jobb oldali.
Nem terveztem, hogy leveszem, a helyén akartam kijavítani a korrodált részeket. De a szélvédőkeret közbeszólt. Kivágtam a keret jobb alsó sarkának burkolatát és rögtön láttam, hogy a javításához a sárvédő útban van.


Egy darabig azon agyaltam, hogy csak egy részét veszem le, de aztán kisütöttem, hogy bontsam le a legkevesebb melóval. A felső szélén kifurkáltam a ponthegesztéseket és egyet az ajtó felőli peremezésnél is. 


A homloklemezen egy pár centis vágás és máris szabad a sárvédő (kicsit túl is vágtam, az a kis sarokrész levált).


Alul a fényszóróakna fenekénél egyszerűen elvágtam a ponthegesztések mellett, ugyanígy a hátsó részének alját is levágtam, azt úgyis cserélni kell. Egy kis cibálás, hajlítgatás ide-oda és lent volt.


Úgy tűnik, végül egyáltalán nem volt baj, hogy levettem. A fényszóróakna hátsó falának tömítőmasszája alatt jócskán belemart a rozsda. Már az ajtónál is tapasztaltam, hogy bizonyos tömítőmasszák - valószínűleg a levegőnedvességre vulkanizálódó szilikonok - kikezdik még a festett lemezt is.


Gázégővel lemelegítettem a mindenféle kulimászt.


Itt a szitává válás előrehaladott állapota miatt kissé nagyobb darabot kellett cserélni, mint sejtettem.



Jó, hogy van egy másik, kellően ép ilyen forma, amiről mintát lehet venni.






Az ív hátsó alját  is kipótoltam. Meg persze az ív felső részén átlyukadt csíkot is (lásd 3-4 képpel előbb).



További pucolás következett négertárcsával, csiszolóvászonnal, és minden egyéb alkalmatos eszközzel.





Még mindig sok apró rozsdagóc maradt, amit ha rozsdamaróval lekentem, majd drótkeféztem, láthatóan szétkenődött belőle a barna trutyi.



Ezért a szabadban rossz fogkefét használva helyi sósavas kezelést alkalmaztam. Ettől szépen, gyorsan kitisztultak a kis kráterek. Aztán bőséges mosás, majd rozsdamaróval átfuttatás jött. Még további csiszolgatás, kefélgetés, törölgetés után rá mertem mondani, hogy tiszta.






Még következett az alapozás és kész az új sárvédő!




Folyt. köv...

A rozsdaeltávolítás továbbfejlesztése


Ha már a melegítés szóba került: az erős hevítés után a rozsda drótkefével, vagy drótkoronggal egészen könnyen és szinte teljesen eltávolítható. Csupán a mély lyukakban marad benne.

Itt csak drótkorongoztam, előzetes melegítés nélkül:


Aztán jól megpörköltem és újra drótkeféztem:


Rozsdamarós kezelés után látszik, hogy az üregekben még mindig ott lapít a vírus:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése