2014. június 1., vasárnap

8. Szélvédőkeret

Szervesen összefügg az ajtóoszloppal és a vízvályúval. Egy időben készültek, amelyik épp kínálta magát, csak tematikailag van szétválasztva. Kezdtem a keret belső oldalsó és a jobb első részeivel. A szellőzőlyuk még alakul és a keret alja is folytatódik befelé később.




Ellenőrzés a "szélvédősablonnal".


Következhetett a merevítő 1,3-as lemezből (azért ilyen csillogós, mert horganyzottat találtam a MÉH telepen ebben a vastagságban). A látszat ellenére bonyolultnak tűnt a formája, ezért két darabból készült.



A külső keret hiányzó részét csak kísérletképpen csináltam egy darabból. Nem bíztam benne, hogy sikerülni fog, mert lefelé mindenütt szélesedik, előre és oldalra ívelt, sőt meg is van csavarva. 





A befenekelést csak átmenetileg csináltam, hogy az íveléskor ne nyomorodjon el a vége. Az íveléshez egy kerekre reszelt végű lécdarabok használtam, nagy kalapáccsal kicsiket ütögetve.


Levágtam a fenéklemezeket és beillesztettem a darabot. Már a sárvédőt is a helyére tettem, hogy azzal is stimmel-e. Most látszott, hogy egész jól sikerült.



A belső merevítőn még igazgatni kellett. A külső keret és ajtóoszlop között még van egy kis lemezdarabka, amit a kék autónak, meg ennek a túlsó oldalának a tanulmányozása után fejtettem meg, hogy mi a szösz lehet. A méretéhez képest elég sokára sikerült kiszabnom, hogy jó legyen. Ehhez az ajtót is feltettem egy párszor, hogy az oszlop végét jól alakítsam ki. Nehogy aztán ne férjen be. Végleg behegesztettem a külső keretet. Olyan, mintha mindig is itt lett volna.




Következett a keret alsó részének kipótlása. Majd ez még össze kell hogy jöjjön az oldalsó résszel.



Amikor a bal első sárvédőt levettem, lebontottam a szélvédőkeret maradék részét is, hogy könnyebben hozzáférjek az alatta lévő részekhez. A bal oszlop merevítőjének csak az alsó végét kellet cserélni.


Helyenként a javítás sajátos módját választottam. A már egyszer javításként odapötyögtetett ép lemezeket a helyükön hagytam, csak végighegesztettem a szélüknél és lefejtettem mögülük a régi maradékát. Csak oda szabtam újat, ahol nem volt más lehetőség.







Elég sokáig kellett igazgatni, mire úgy állt az alsó keretrész, hogy a szélvédő ilyen szép passzentosan bemenjen a helyére



Csak érdekesség: a hegesztési varrat itt elég jól le van köszörülve, csiszolva, - szinte nem is látszik -, de ha kis rozsdamaróval lekenem, az szépen kirajzolja az eltérő anyagot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése