Ellenőrzés a "szélvédősablonnal".
A külső keret hiányzó részét csak kísérletképpen csináltam egy darabból. Nem bíztam benne, hogy sikerülni fog, mert lefelé mindenütt szélesedik, előre és oldalra ívelt, sőt meg is van csavarva.
A befenekelést csak átmenetileg csináltam, hogy az íveléskor ne nyomorodjon el a vége. Az íveléshez egy kerekre reszelt végű lécdarabok használtam, nagy kalapáccsal kicsiket ütögetve.
Levágtam a fenéklemezeket és beillesztettem a darabot. Már a sárvédőt is a helyére tettem, hogy azzal is stimmel-e. Most látszott, hogy egész jól sikerült.
A belső merevítőn még igazgatni kellett. A külső keret és ajtóoszlop között még van egy kis lemezdarabka, amit a kék autónak, meg ennek a túlsó oldalának a tanulmányozása után fejtettem meg, hogy mi a szösz lehet. A méretéhez képest elég sokára sikerült kiszabnom, hogy jó legyen. Ehhez az ajtót is feltettem egy párszor, hogy az oszlop végét jól alakítsam ki. Nehogy aztán ne férjen be. Végleg behegesztettem a külső keretet. Olyan, mintha mindig is itt lett volna.
Következett a keret alsó részének kipótlása. Majd ez még össze kell hogy jöjjön az oldalsó résszel.
Amikor a bal első sárvédőt levettem, lebontottam a szélvédőkeret maradék részét is, hogy könnyebben hozzáférjek az alatta lévő részekhez. A bal oszlop merevítőjének csak az alsó végét kellet cserélni.
Helyenként a javítás sajátos módját választottam. A már egyszer javításként odapötyögtetett ép lemezeket a helyükön hagytam, csak végighegesztettem a szélüknél és lefejtettem mögülük a régi maradékát. Csak oda szabtam újat, ahol nem volt más lehetőség.
Elég sokáig kellett igazgatni, mire úgy állt az alsó keretrész, hogy a szélvédő ilyen szép passzentosan bemenjen a helyére
Csak érdekesség: a hegesztési varrat itt elég jól le van köszörülve, csiszolva, - szinte nem is látszik -, de ha kis rozsdamaróval lekenem, az szépen kirajzolja az eltérő anyagot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése